Drinkbussen verkoop verkenners

Zoals jullie ongetwijfeld wel weten staat het hele land, en zelfs de hele wereld, al een tijdje op zijn kop door het Coronavirus.
Dit is niet anders voor Scouting Engsbergen.
Jaarlijks organiseren wij verschillende evenementen.
Helaas zorgen de huidige lockdown-maatregelen ervoor dat sommige van deze evenementen niet kunnen doorgaan op de geplande data.
Na dagenlang beraad zijn we tot de conclusie gekomen dat het verplaatsen van deze evenementen, zonder vooruitzicht naar het einde van de lockdown, geen oplossing zou zijn.
Daarom stellen wij, de Verkenners, in samenspraak met de groepsleiding, jullie een alternatief voor onze jaarlijkse hotdogverkoop.

Vanaf vandaag kunnen jullie allemaal massaal onze gepersonaliseerde ‘Scouting Engsbergen drinkbussen’ aankopen.

Na even zoeken hebben wij de firma ‘Retulp’ gevonden dewelke drinkbussen ontwerpt.
Het doel van Retulp strookt met ons doel als Scouting.

Hun doel:

‘MISSION INDISPOSABLE 2020
Het plasticprobleem wordt ieder jaar groter, maar de productie van plastic neemt alleen maar toe. En dat heeft ontzettend veel gevolgen voor de natuur en het milieu. Daarom willen wij de plastickraan dichtdraaien en de drinkwaterkraan weer openzetten. Voor 2020 hebben we onszelf een doel gesteld: 20 miljoen plastic wegwerpflesjes vermijden en 20 miljoen liter drinkwater doneren aan mensen die het nodig hebben. We doneren 1000 keer de inhoud per Retulp fles aan drinkwater aan ontwikkelingslanden.’ - Aldus Retulp.

Met andere woorden sponsor je niet enkel Scouting Engsbergen met het aankopen van een drinkbus. Ook bezorg je 750 000 ml water aan een derde wereld land. Anders gezegd 750 liter zuiver water aan mensen die het hard nodig hebben.

Onze drinkbussen zullen worden verkocht via https://www.crowdselling.be/drinkbus-verkenners-engsbergen/…
aan een prijs van 25 euro per stuk.
De drinkbussen worden uitgedeeld van zodra de scouts terug mag beginnen